loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

انتخاب و خرید شال و روسری، اهمیت زیادی برای بانوان دارد. برای انتخاب شال اصل و اورجینال باید نکاتی رعایت شود

بازدید : 82
پنجشنبه 27 آبان 1400 زمان : 15:07

همیشه انتخاب و خرید شال، اهمیت زیادی برای بانوان دارد. از آنجایی که کشور ایران دارای قوانینی برای استایل بانوان می باشد، استفاده از این شال و روسری ها ضروری است و هر بانویی باید در تیپ و استایل خود از آن ها استفاده نماید.

شاید با خود بیاندیشد که انتخاب کردن یک شال یا روسری، چندان اهمیتی ندارد و به راحتی می توان بهترین آن ها را تهیه کرد. باید ذکر کنیم این موضوع کاملا استباه می باشد و افرادی که قصد دارند استایل شیک و بی نقصی مطابق با مدهای اروپایی داشته باشند، حتما باید به نکاتی درمورد شال دقت کنند.

زیرا همان طور که دقت در انتخاب خرید یک مانتو یا شلوار اهمیت دارد، شال ها هم عضو اصلی محسوب می شوند و نباید اشتباهی در انتخاب آن ها داشت. حال برای این که بتوانید شال خود را طبق مدهای روز انتخاب کنید، به نوعی که با تمام استایل های شما ست شود، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب و خرید شال

در خرید شال و روسری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

همان طور که ذکر شد، علاوه بر این که بانوان باید دقت زیادی به مجموعه ای که از آنجا روسری و شال خود را تهیه می کنند، توجه زیادی داشته باشند؛ باید نکاتی را هم برای داشتن یک استایل شیک رعایت کنند که برخی از آنان عبارت اند از:

جنس شال

داشتن یک جنس خوب در شال و روسری ، مهم ترین موضوعی است که افراد باید به آن توجه کنند. در واقع زمانی که جنس آن ها خوب باشد، نیازی نیست به طور مداوم به خرید شال بروید، زیرا سال های زیادی دوام دارد و کیفیت خود را حفظ می کند.

جنس خوب شال ها از تراکم پارچه و حتی روی سر مشخص می شوند. به عنوان مثال شاید تجربه کرده باشید که شال یا روسری را خریداری کرده اید و به خوبی روی سر نمی ایستد. شال خوب جنسی ثابت دارد و نیازی نیست نگران افتادن آن از روی سر باشید. معمولا پارچه های نخی، ابریشمی و... جنسی خوبی دارند.

جنس شال

طرح و مدل شال

موضوع مهم دیگر در انتخاب شال، توجه داشتن به مدل و طرح آن ها می باشد. همیشه سعی کنید در انتخاب شال یا روسری خود، طرح و مدل هایی را انتخاب نمایید که شلوغ نیستند یا رنگ خاصی ندارند‌. اینگونه در هرمانی می توانید آن را با استایل خود ست کنید و حتی چند سال بعد هم مجددا استفاده نمایید.

طرح های ساده و رنگ های خنثی، بهترین انتخاب هستند. البته محدودیتی در این باره وجود ندارد اما اگر می خواهید صرفه جویی کنید و بتوانید با یک شال استایل های متفاوتی داشته باشید باید به این موضوع توجه کنید.

شاید در یک سال شال با طرح های شلوغی مد شود، اما ممکن است سال بعد مدل دیگری ترند شود و شالی هم که شما خریداری کرده اید، بی استفاده می شود. ازهمین رو به انتخاب طرح و مد شال خود توجه زیادی فرمایید.

انتخاب شال مناسب هر فصل

علاوه بر نکاتی که در بالا بیان شد و حتما باید در خصوص انتخاب شال خود آن ها را رعایت نمایید، مواردی هم در مورد انتخاب کردن شال مناسب هر فصل وجود دارد که در ادامه راجب آن ها توضیح بیشتری می دهیم.

انتخاب شال مناسب هر فصل

شال های بهاره و تابستانه

در فصل و بهار و تابستان، همیشه حجم عظیمی از انواع و طرح شال ها ارائه بازار می شود. از آنجایی که در بهار عید نوروز قرار دارد، خیلی از افراد هم برای خرید شال های جدید اقوام می نمایند. در واقع ترندها و مدهای اروپایی، طبق سال میلادی ارائه می شود که ما می توانیم این مدها را برای همان عید نوروز مشاهده کنیم.

به عنوان مثال امسال که رنگ زرد و خاکستری مد بود، می توانستیم انواع شال و روسری هایی را با این طیف رنگ ها را در بازار ببینیم. حال همان طور که ذکر شد، موضوعات مهمی در خصوص انتخاب شال بهاره و تابستانه وجود دارد.

از آنجایی که هوا در این دو فصل گرم تر می شود، حق انتخاب برای شال هم زیاد می شود. البته در بهار باید به این موضوع توجه داشت که ممکن است هوا تغییر کند و یا حتی شاهد باران های بهاری باشیم. جنس های نخی، حریر و... بهترین انتخاب برای این دو فصل هستند که شما می توانید طبق سلیقه و علایق خود شال را انتخاب کنید.

شال های پاییزه و زمستانه

شاید محدودیتی در انتخاب شال در فصل بهار و تابستان وجود نداشته باشد، اما بانوان باید برای انتخاب روسری یا شال در دو فصل سرد سال، دقت زیادی داشته باشند. زیرا علاوه بر این که شال ها یک نوع پوشش برای حفظ حجاب محسوب می شوند، می توانند سر و گوش ها را در برابر سرما محافظت کنند.

برای این که بتوانید یک شال پاییزه یا زمستانه انتخاب کنید، اول به این موضوع توجه داشته باشید که پاییز، همانند بهار فصلی است که دمای ثابتی ندارد. به عنوان مثال ممکن است حتی در ماه های اول مجبور شوید از استایل های تابستانه خود به دلیل گرم بودن هوا استفاده نمایید.

برای انتخاب شال اصل و اورجینال خود در فصل پاییز، جنس های نخی یا نخ کبریتی را انتخاب کنید که برای تغییر دما مناسب هستند. در فصل زمستان هم می توانید شال هایی را انتخاب کنید که جنس بافتنی یا پشمی دارند و سر و گردن را به خوبی در مقابل سرمای هوا حفظ می کنند.

نکات مهمی که در خصوص انتخاب و خرید شال باید رعایت کنیم!

ممکن است خیلی از بانوان به این موضوع اهمیت ندهند، اما همیشه سعی کنید که شال های خود و حتی روسری ها را از مراکز معتبری تهیه کنید که در تولید و ارائه انواع شال و روسری فعالیت دارند. این گونه نیازی نیست نگران جنس یا کیفیت آن ها باشید.

همچنین در انتخاب شال برای فصل های متفاوت سال، می توانید به رنگ ها هم دقت نمایید. رنگ های تیره و گرم، باعث جذب هوای گرم و رنگ های روشن و شاد باعث جذب هوای سرد می شوند. با توجه به این نکات می توانید بهترین شال را انتخاب نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 50
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 264
  • بازدید ماه : 1026
  • بازدید سال : 9016
  • بازدید کلی : 52366
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی