loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

. بیماران باید ابتدا با مشاور خود ملاقات کرده و ابتدا معاینه شوند . پس از معاینات مورد نیاز ، پزشک در مورد وضعیت شما با شما صحبت خواهد کرد - ماماطب

بازدید : 122
شنبه 9 مرداد 1400 زمان : 18:31

پرده بکارت در تمدن انسانی به عنوان نشانگانی از پاکی و دست نخوردگی دختر تعریف شده است.

البته در نظر بسیاری از افراد این نوع نگاه مربوط به گذشته بوده و دیگر ملاک تشخیصی مناسبی به نظر نمی‌رسد.

برای بسیاری از زوجین نیز موضوع بکارت از زمان نامزدی تا عقد موضوعی حساس و بحث برانگیز می‌باشد.

مراجع تقلید ترمیم پرده بکارت را به دلیل عورت نمایی برای غیر و همچنین فریب شوهر ممنوع اعلام کرده‌اند و حتی در مواردی شوهر می‌تواند امر نکاح را فسخ کند. اما در برخی جوامع غربی داشتن یا نداشتن پرده بکارت امری شخصی تلقی می‌شود و صحبت راجع به آن از سمت شوهر ممنوع است.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

با این حال موضوع اهمیت باکرگی زنان در ازدواج تنها به مسلمانان محدود نیست و در برخی جوامع غیر مسلمان نیز به آن اهمیت داده می‌شود.

پیش از اقدام به ترمیم پرده بکارت بخوانید!

با تمام این حرف‌ها مساله پرده بکارت و ترمیم آن در جامعه ما یک امر بحث برانگیز است و جای تامل بسیار دارد.

اگر پرده بکارتتان دچار آسیب شده، توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک مشاور مامایی صحبت کرده و در مورد ترمیم آن راهنمایی بگیرید.

به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها در چنین شرایطی مشاوره قبل از ازدواج ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

احتمال بازسازی خود به خودی پرده بکارت تنها در اطفال و دختران در سنین پایین وجود دارد.

پس از عمل ترمیم بکارت، تشخیص آن توسط متخصص با توجه به نوع عمل، وضعیت بخیه و نوع پوست بیمار متفاوت خواهد بود. معمولا عمل ترمیم پرده بکارت برای نوع ارتجاعی نتیجه خوبی نمی‌دهد.

تشخیص سلامت انواع پرده بکارت، تنها توسط متخصص زنان و کارشناس مامایی قابل اطمینان است.

ورزش های سنگین مثل ژیمناستیک، اسب سواری و کاراته وآمیزش جنسی و مقاربت و دخول آلت مردانه – داخل شدن جسم خارجی در حال خود ارضایی – نداشتن پرده بکارت به صورت مادرزادی – عمل‌های لگنی وخیم به احتمال کم تصادف نیز می‌تواند سبب پارگی پرده بکارت شود.

آیا زمان پارگی پرده بکارت قابل تشخیص است؟

طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می‌شود، تنها تا ۲ هفته بعد از پارگی بکارت از روی نشانه‌های ظاهری می‌توان تاریخ دقیق آن را تخمین زد. البته پزشک متخصص یا ماما تا یک ماه می‌تواند تاریخ پارگی را حدس بزند و بعد از آن دیگر به هیچ وجه زمان پارگی پرده معلوم نمی‌شود.

کپسول های ترمیم بکارت یا پرده بکارت مصنوعی

روشی کاملا موقتی که معمولا یک ساعت قبل از ازدواج صورت می‌گیرد. و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و جای ترمیم و جراحی بکارت را نمیگیرد. پرده بکارت مصنوعی یا کپسول پرده بکارت یک کپسول حاوی مایع قرمز رنگ و مشابه خون است. زمانی که این کپسول درون واژن گذاشته می‌شود، لایه پوشاننده آن در اثر حرارت و رطوبت بدن به مرور تجزیه شده و مایع خون مانند درون آن از واژن خارج می‌شود. این محصول اولین بار در چین ساخته شد و در کشورهایی نظیر مصر و کشورهای خاورمیانه با استقبال روبرو گشت.

روش ترمیم بکارت STID

. بیماران باید ابتدا با مشاور خود ملاقات کرده و ابتدا معاینه شوند . پس از معاینات مورد نیاز ، پزشک در مورد وضعیت شما با شما صحبت خواهد کرد و به شما می گوید که برای آماده شدن برای این روش چه کاری باید انجام دهید. جدیدترین متد ترمیم پرده بکارت روش STID است. روش بخیه سه لایه‌ای لبه‌های بکارت می‌باشد. در این روش لب‌های باقیمانده پرده بکارت با میکرو بخیه قابل جذب به هم فیوز می‌شوند. ترمیم پرده بکارت با برداشتن لبه‌های پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن صورت می‌گیرد.

بعد از حدود ۱ هفته لبه‌های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود ۲ هفته لبه‌های زخم تقریباً گرفته می‌شوند. این بخیه ها طی 15 تا 21 روز پس از عمل به طور کامل جذب می شوند. اگر پرده بکارت ترمیم یافته باشد، مراحل فوق صورت نمی‌گیرد. این خونریزی در بسیاری از فرهنگ‌ها نشانه باکرگی دختر تلقی می‌شود.

عوارض ترميم بكارت

التهاب یا عفونت: بدلیل قرار گرفتن زخم جراحی در منطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است، التهاب ایجاد می‌شود.

سرگیجه و استفراغ: یک عارضه جانبی و عادیست که بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا آرامبخش‌ها صورت می‌گیرد.

نتایج نامطلوب پس از جراحی: بدلیل نازک بودن لبه‌های پرده بکارت و باتوجه به شکل و ساختار پرده، ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود.

کمی درد پس از عمل: ۲ تا ۳ روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم و سوزش یا خارش وجود دارد.

خونریزی غیر طبیعی: بندرت ممکن است دچار خونریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.

ترشحات غیر طبیعی: حتما باید بعد عمل آنتی بیوتیک و داروی ضد قارچ تجویز شود.

ترمیم پرده بکارت یک عمل ظریف است و اگر جراحان بی تجربه این روش را انجام دهند ، میتواندعوارض جانبی جدی تری بدنبال داشته باشد.

اگر بیمار اقدامات احتیاطی و توصیه های پزشک خود را اعمال نکند ، ممکن است نتواند نتایج مطلوبی را از این روش بدست آورد. در بیشتر اوقات ، عمل با موفقیت انجام می شود. و ، تضمین می شود که خونریزی در حین رابطه جنسی پس از جراحی وجود داشته باشد و به افراد و روند بهبود آنها بستگی دارد. اکثر بیماران گزارش می کنند که بعد از ترمیم پرده بکارت در هنگام مقاربت جنسی احساس گرفتگی و درد می کنند . در مجموع ، بهترین کار این است که بیماران با پزشکان خود در تماس باشند و از توصیه های آنها پیروی کنند تا نتایج مورد نظر را بدست آورند.

علت خونريزي بعد از ترميم بكارت

بخاطراستفاده از بخیه جذبی ، ممکن است منجر به خطر عارضه بعد از عمل ترمیم مانند خونریزی از زخم شود ، که احتمالاً در اثر راه رفتن زیاد یا سایر فعالیت ها ایجاد می شود. در بیشتر مواقع فرد بخاطر استرس زیاد دچار پریود زودهنگام میشود .

پس از جراحی ، خونریزی غیرطبیعی که ممکن است منجر به تشکیل لخته خون شود به ندرت اتفاق میوفتد و با کمتر از 1٪ از جراحی ها اتفاق می افتد. حداقل از 10 تا 15 روز قبل و بعد از جراحی برنامه ریزی شده باید از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد انعقاد خودداری شود.

اگر بعد از جراحی خونریزی بیش از حد از زخم جراحی رخ دهد ، دیگر هیچ هزینه ای برای خدمات و درمان این عارضه پس از جراحی به شما پرداخت نمی شود. اما اگر خونریزی یا عوارض دیگری به دلیل عدم رعایت دستورات پزشک اتفاق بیفتد ، بر این اساس هزینه از شما گرفته می شود.

پس از جراحی ، التهاب یا عفونت زخم ممکن است رخ دهد زیرا زخم جراحی در ناحیه دهانه واژن است و دائماً در معرض آلودگی مایع از مجاری واژن ، مجاری ادرار و مجاری (مدفوع) است.

آیا ترمیم پرده بکارت دردناک است؟

نه ، جراحی نباید دردناک باشد. یک بیمار به طور معمول تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و باعث می شود کل عمل جراحی بدون درد باشد. با این وجود انتظار می رود بعد از جراحی مقداری احساس ناراحتی هنگام راه رفتن یا نشستن داشته باشید. به بیمارانی که تحت ترمیم بکارت قرار گرفته اند ، توصیه می شود از قرص های مسکن ساده برای تسکین درد و تورم پس از عمل ، که هر دو بعد از جراحی کاملاً طبیعی هستند ، استفاده کنند.

زمان مناسب براي ترميم بكارت

ترمیم پرده بکارت در هر زمان که بیمار تصمیم به انجام آن بگیرد ، فارغ از زمان پریود ، انجام می شود. ترجیح داده می شود که این کار بلافاصله پس از پریود انجام شود تا زمان بیشتری برای بهبودی قبل از شروع پریود بعدی داشته باشید.

گواهی سلامت بعد از ترمیم

از نظر بعضی‌ها باید پیش از ازدواج، معاینات پزشکی جهت تشخیص بکر بودن دختر انجام شود و در نقطۀ مقابل افرادی معتقدند که دختران باید با از بین بردن پردۀ بکارت خود در نوجوانی، این نوع فرهنگ را نابود کنند.

سوالات درباره ترميم بكارت

توجه داشته باشید عمل ترمیم پرده بکارت در هیچ دانشگاهی درکشور ما آموزش داده نمی‌شود. تنها در مواردی خاص پزشک قانونی عمل ترمیم بکارت را قانونی می‌داند. بنابراین پزشکانی که عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می‌دهند به صورت تجربی آن را یاد گرفته‌اند. البته این عمل در کشورهای دیگر توسط جراح پلاستیک به عنوان عمل زیبایی انجام می‌شود.

زمان جراحی و مقاربت جنسی نیز برای گرفتن بهترین نتیجه بسیار مهم است. در صحبت‌های گروهی و در سایت‌های مختلف نظرات افراد در این زمینه کاملا ضد و نقیض به نظر می‌رسد.

منبع مقاله :

https://mamateb.com/بکارت/ترمیم-پرده-بکارت/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 50
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 269
  • بازدید ماه : 1031
  • بازدید سال : 9021
  • بازدید کلی : 52371
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی