loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

نظافت پیپ اهمیت بسیار زیادی دارد ، بدون آن پیپ شما حتی اگر یک پیپ نو باشد.

بازدید : 438
جمعه 14 شهريور 1399 زمان : 12:51

نظافت پیپ اهمیت بسیار زیادی دارد ، بدون آن پیپ شما حتی اگر یک پیپ نو باشد به زودی کثیف و آلوده شده و کیفیت اسموک و طعم و مزه دریافتی از پیپ افت کرده و خوشایند نخواهد بود ، علاوه بر آن اینکه ممکن است به پیپ شما صدمه فیزیکی نیز وارد شود و غیر قابل استفاده گردد .

آموزش تمیز کردن پیپ :

پیپ های چوبی به مرور استفاده میبایستی تمیز و پاک شوند. عمده دلایل تمیز کردن پیپ به شرح زیر هستند:
۱- جمع شدن بزاق و شیره حاصل از استعمال توتون در پیپ
۲- کیک بستن داخل آتشگاه
۳- گیر کردن خرده های توتون در لوله دهنی یا لوله آتشگاه
۴- بد طعم شدن پیپ پس از چند بار استفاده
۵- نیاز به شستشو جهت عاری سازی از میکروب یا باکتری
اینها همه دلایلی هستند که شما حتما باید پیپ خودتون رو تمیز کنید ولی عمده دلیل من برای پاک کردن پیپ دستیابی به یک اسموک خوب، لایت و خنک است. همه پیپ ها در اثر استعمال طعم های بد به خود می گیرند. عوض نکردن به موقع فیلتر و حبس کردن پیپ در کشو یا کیف از دیگر دلایل نیاز این وسیله به نظافت است.
حتما به یاد داشته باشید که پیپ خود را پس از استعمال بگذارید هوا بخورد تا خشک شود و حتما فیلتر را از داخل پیپ بیرون بیاورید. در حقیقت شما با رعایت این دو مورد اولیه و اساسی کمک می کند تا زمان قابل استفاده از پیپ را طولانی تر کنید. اگر فیلتر داخل پیپ بماند حتی تا ۴ یا ۵ روز هم ممکن است خشک نشود. همچنین یک پیپ پس از دوبار استعمال جتما نیاز به یک روز زمان جهت خشک شدن دارد.
بسیاری از مصرف کنندگان این سوال در ذهنشان نقش بسته که آیا از یک پیپ در یک روز نمی شود بیش از دوبار استفاده کرد؟

بله شما میتوانید از پیپ خود بیش از ۱۰ بار در روز هم استفاده کنید ولی عمده مشکلاتی که با آن برخورد خواهید کرد به شرح زیر است:
۱- تلخ شدن اسموک
۲- برگشت بذاق از لوله دهنی به داخل دهان مصرف کننده که در عین زیانبار بودن بسیار تلخ است
۳- ممکن است پیپ شما جوش حرارتی بزند
۴- شل شدن جامپر (متصل کننده دهنی به قسمت چوبی) پیپ
۵- اسموک داغ
پس حتما پس از چند بار استفاده از پیپ، فیلتر را از پیپ خارج کرده و اجازه بدهید تا پیپ و فیلتر خشک شوند و از استفاده مکرر از یک پیپ جدا بپرهیزید.

استراحت دادن به پیپ :

یکی از مسائل مهم در نظافت و استفاده درست از پیپ مسئله استراحت دادن با آنها و چرخش بین پیپ ها در هنگام اسموک آنهاست ، به این معنی که در استفاده از پیپ هایتان و اسموک آنها باید چرخش نوبتی بین آنها رعایت شود و در حین استفاده از یک پیپ تا استفاده بعدی از آن ، مدت زمانی گذشته باشد و پیپ استراحت کند و در این بین شما از پیپ دیگر خود استفاده کرده باشید که البته این چرخه مدت زمان استفاده نکردن از پیپ و استراحت دادن به آن به تعداد پیپ ها و تنوع توتون مصرفی شما بستگی دارد که هر چه تعداد پیپ ها بیشتر و تنوع توتون مصرفی شما کمتر باشد ، به چرخه مناسب‌تری دست پیدا خواهید کرد .

نظافت قبل از اسموک پیپ :

نظافت و مراقبت از پیپ ، قبل از استفاده از آن شروع می شود .
بهتر است که این فرآیند را قبل از استفاده از پیپ نو خود شروع کنید و در تمام مدت استفاده از آن در طول سالیان ادامه دهید تا بتوانید از اسموک با کیفیت آن برای مدت‌های طولانی لذت ببرید .همیشه قبل از استفاده از پیپ با استفاده از یک نخ تمیز کننده و فرو بردن آن به داخل استم و مسیر هوایی و حتی سوراخ شنک ، از باز بودن مسیر هوایی و مسدود نبودن آن توسط تکه های باقی مانده توتون از اسموک قبلی مطمئن شوید حتی می توانید به آرامی پیپ خود را برعکس کنید و تکان دهید و از خالی بودن و تمیز بودن آتشگاه از تکه های باقی مانده توتون در آن اطمینان حاصل کنید ، می توانید این کار را با زدن لبه آتشگاه پیپ خود به کف دست و یا یک تکه چوب پنبه بصورت نرم و بسیار ملایم و آرام انجام دهید .

نظافت در هنگام اسموک پیپ :

در این حالت نیز شما می‌توانید فرآیند نظافت پیپ را ادامه دهید ، به این صورت که در هنگام شعله گرفتن بر روی توتون حتماً توجه داشته باشید که سطح بالایی توتون در هنگام بارگذاری از لبه آتشگاه اندکی پایین تر باشد و نکته دیگر اینکه شعله را بر روی مرکز توتون بگیرید تا باعث سوختگی لبه آتشگاه و سیاه شدن و دوده گرفتن آن نشوید در صورت اتفاق افتادن این حالت می توانید با استفاده از یک نخ تمیز کننده که اندکی نمدار باشد ، به آرامی سیاهی را از روی لبه آتشگاه بزدایید تا بر اثر مرور زمان این سیاهی همیشگی و ماندگار نشود .
همچنین در هنگام اسموک اگر متوجه افت کیفیت اسموک خود شدید و طعم ناخوشایندی حس کردید ، می توانید اینطور برداشت کنید که پیپ شما به یک تمیزکاری اساسی نیاز دارد .

آموزش نظافت و تمیز کردن پیپ

آموزش نظافت و تمیز کردن پیپ

نظافت سطحی بعد از اسموک پیپ :

-اولین نکته اینکه هیچگاه در حالتی که پیپ شما گرم است استم را خارج نکنید ، چرا که احتمال دارد باعث شل شدن محل قرارگیری استم و یا ایجاد ترک در قسمت شنک و یا شکستگی تنون پیپ شما شود ، پس حتماً تا سرد شدن کامل پیپ خود برای خارج کردن استم صبر کنید .
- بعد از اسموک ، پیپ شما نیاز به نظافت و تمیز شدن دارد .
- برای شروع باید خاکستر موجود در آتشگاه را خارج کنید ، برای این کار می توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی دهانه پیپ و یا کف دست خود آن را مسدود کنید و سپس اقدام به تکان دادن پیپ کنید تا خاکستر داخل آن مخلوط شده و آماده تخلیه گردد ، این کار را می‌تواند به سریع تر شدن تشکیل شدن لایه کربنی بر روی دیواره داخلی آتشگاه پیپ و یا همان آب بندی اولیه پیپ نیز کمک کند .
- در این مرحله خاکستر داخل پیپ را تخلیه کنید و از خالی بودن آتشگاه از خاکستر و تکه های نسوخته توتون داخل آن و کف آن مطمئن شوید ، می‌توانید با استفاده از یک نخ تمیز کننده و تا کردن آن به شکل حرف : U دیواری آتشگاه را تمیز کنید .
- سپس با یک نخ تمیز کننده و فرو بردن آن از دهانه استم به داخل مسیر هوایی و امتداد دادن آن تا رسیدن به سوراخ کف آتشگاه ( در صورت امکان و طولانی نبودن مسیر هوایی ) مسیر هوایی را از رطوبت و شیره موجود در اثر سوختن توتون و همچنین از وجود خاکستر و تکه های توتون نسوخته در این مسیر پاک کنید ، این کار را به دفعات انجام دهید تا اینکه نخ تمیز کننده مورد استفاده بعد از بیرون آمدن از مسیر هوایی تمیز باشد .
- بعد از این مرحله می توانید پیپ خود را کنار گذاشته تا اسموک بعدی .
- می توانید در این مرحله یک نخ تمیز کننده داخل مسیر هوایی قرار دهید تا در طول مدت استراحت پیپ ، رطوبت و آلودگی باقی مانده را به خود جذب کند ، اگر چه این کار ضروری نیست .

آموزش نظافت و تمیز کردن پیپ

نظافت دوره ای و کامل‌ پیپ :

نظافت دوره ای و کامل پیپ ، بنا به تشخیص فرد مصرف کننده صورت می‌گیرد .برخی افراد این گونه نظافت را به جای نظافت سطحی و بعد از هر بار اسموک پیپ انجام می‌دهند ، گروهی این نظافت را بعد از یک چرخش کامل اسموک تمام پیپ های خود انجام می‌دهند که البته به عواملی مانند تعداد پیپ های موجود بستگی دارد ، در هر صورت انجام این گونه نظافت بنابر تشخیص و سلیقه فرد انجام می‌گیرد و هر فرد به مرور زمان و کسب تجربه ، به سبک و روش تمیزکاری دوره ای مخصوص به خود دست پیدا می‌کند .
برای این کار ابتدا به آرامی و با دقت استم را جدا کنید .
با استفاده از یک نخ تمیز کننده و آغشته کردن آن به الکل و یا محلول تمیز کننده ای که در اختیار دارید ، آن را وارد مسیر هوایی استم کنید تا از سوی دیگر خارج شود ، چندین بار تکرار کنید و سپس برای خشک کردن از نخ تمیز کننده خشک دیگری بهره ببرید ، این کار را آنقدر تکرار کنید تا نخ تمیز کننده شما در هنگام خروج از مسیر هوایی استم تغییر رنگ ندهد و به همان رنگی که در هنگام ورود به مسیر هوایی بوده خارج شود .
به همین روش می توانید با استفاده از نخ تمیز کننده آغشته به محلول تمیز کننده روی سطح تنون و شکاف دهانه استم را نیز تمیز کنید .
با همین روش ، سوراخ هوایی داخل شنک تا کف آتشگاه را نیز نظافت کنید ، با تا کردن نخ تمیز کننده به شکل حرف :U حفره داخل شنک و دیواره های آن را نیز تمیز کنید .
در استفاده از نخ تمیز کننده شک به خود راه ندهید چرا که در هر صورت نخ تمیز کننده ارزانتر و مقرون به صرفه تر از دست دادن یک پیپ و خریدن یک پیپ نو میباشد .
برای تمیز کردن دیواره های آتشگاه پیپ می توانید از ریمر های کوچک خانگی استفاده کنید .
برای تمیز کاری های حرفه ای تر و عمیق تر و استفاده از ریمر های حرفه ای پیشنهاد میکنیم به مراکز معتبر مراجعه کنید ، همچنین برای آگاهی درباره تمیزکاری با استفاده از روش الکل و نمک می توانید به مقاله‌ای که قبلاً در اینباره درج شده مراجعه کنید .
اگر پیپ شما دارای رینگ و یا سایر تزئینات فلزی و گرانبها می باشد حتماً جهت تمیز کاری آنها به افراد متخصص مراجعه کنید .

آموزش نظافت و تمیز کردن پیپ

آموزش نظافت و تمیز کردن پیپ

مایع نظافت پیپ یا چوب سیگار پاساکلینر :

جهت نظافت و ضدعفونی مسیر هوایی استم و داخل آتشگاه پیپ و نظافت چوب سیگار و مناسب جهت سرويس دوره ای و ديفيوز كردن پیپ

مایع نظافت پیپ یا چوب سیگار پاساکلینر


پولیش پیپ پاساپولیش :

مایع نظافت پیپ یا چوب سیگار پاساکلینر

سرویس پیپ ماهیانه پیپ :

عدم توجه به سرویس ماهانه پيپ به نفع فروشندگان پیپ است !
بله به همین شفافی عرض می کنم !
به همین دلیل فروشندگان سود جو تاکیدی بر این موضوع ندارند و آموزشي به شما نمي دهند !
مدیریت محترم انجمن پیپ ایران و مجموعه پاسارگادتاباک و ماسترو رحیمی عزيز بیشتر از آنکه دنبال منافع مادی باشند,با عشق و علاقه فرهنگ صحیح پیپ کشیدن را به فارسی زبانان دنیا معرفی می کنند ،
سپردن پیپ های شما جهت سرویس ماهانه با مبلغ 65.000 تومان نه تنها هزینه نیست بلکه بالا بردن عمر پیپ شماست و البته جلوگیری از اشباع شدن آن !
حالا شاید پیش خودتان بگویید یک بسته نخ ۲۰ تومانی می خرم با یک مایع شستشو ۳۰ تومانی یک ریمر چینی هم می خرید حداقل صد تومانی خلاصه یا علی ! خودمون سرویس می کنیم !
اینجا اونجایی است که پیپ ها رو دفورمه کرديد ! و پیپ و آتشگاه زاویه گرفته و متاسفانه قابل برگشت نخواهد بود !
پس کار را به کاردان بایستی سپرد به ماسترو رحیمی و تیم انجمن پیپ ایران

تنها گروه مرمت پیپ ایران !
انجمن پیپ ایران

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

تلفن: 26403383

همراه: 09352200077

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 252
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 409
  • بازدید ماه : 1451
  • بازدید سال : 7900
  • بازدید کلی : 51250
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی